måndag 17 maj 2010

Långa billingen

Nu har jag min premiär i Långloppscupen avklarad. Långa Billingen avverkades på 4timmar 15minuter och 22sekunder. Det var betydligt mer tekniskt än jag trodde det skulle vara, vilket bara är positivt! Och backar, backar, kör jag backträning på gotland, så är den helt onödig. för då är det bara kull träning egentligen. Ingenting emot vilka backar det finns i Sverige alltså!
Jag är väldigt nöjd och ser fram emot Lida nu! Det var lite väl låg fart i början då jag startade från Fålla 4, men efter någon mil så blev det bättre tempo! Sista backen innan mål, den var jobbig, annars var det inte några större problem, inga direkta vurpor. Men fick ett ekerbrott på bakhjulet.
Vädret var mulet och kanske 12 grader och alldeles perfekt att åka i korttröja och kortabyxor. Men det var väldigt velande innan start vad man skulle ha på sig, tillsslut så blev det alldeles rätt iaf.

Nu är jag i kristinehamn och fokus ligger på att fixa ekerbrottet, eve hos cyclecomponents i karlstad i eftermiddag för att på onsdag vill jag ut och cykla lite här i Krhamn för första gången!

Åter på Gotland på torsdag.

1 kommentar:

  1. Grattis till en bra tid, riktigt bra kört. LL loppen är riktigt roliga, själv tycker jag nog Lida är det roligaste. Kanske inte den bästa banan men flest startande mycket publik, bra upp-lägg med looparna och en härlig stämning. Du har något att se fram emot. Tror nog jag skall köra Lida.

    //Toni

    SvaraRadera