söndag 23 maj 2010

Terränglöpning

Avverkade två varv på Visbys MTB bana, springandes alltså. Banan kan delas upp i 2 partier så då delade jag upp det i 4partier totalt och alltså 4st intervaller alla strax över 8min och det är ca 2km per parti. Så summa summarum 8km löpning i terräng på ca 35 minuter. Ett riktigt bra pass för flåset och körde lite överkropps/bålstabiltets styrka där emellan!
Det här med terräng löpning ser jag som en jättebra alternativ träning till MTB:n cyklandet. Man får använda många fler muskler än vid vanlig löpning, man får hela tiden vara alert i skallen och välja bästa spåret och hoppa ordentligt ibland. Klockrent!
Det börjad med bra väder och sista 500m blev i stilla sommarregn som svalkade härligt skönt! Sedan blev det lite stretching under tak och då blev det ett härligt kraftigt regn som varade precis den tiden jag var under tak, sen tog jag min cykel och cyklade hem. Bättre blir det inte!

Idag tror jag Sverige sätter dit tyskland riktigt ordentligt. 5-1 till oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar