söndag 11 juli 2010

Mörksuggejakten

Mörksuggejakten:
Jag tror jag kom i mål på 2:56 någonstans. Jag hade lite 2:45 som mål idag så tyvärr. Men måste ju få ta ett baksalg någongång, har ju gått så bra ändra fram hit liksom och nu ser jag dagen som den nyttigaste tävlingen hittils! Jag hängde med bra och låg nog bäst till för ett pers rekord efter 30km då jag helt plötsligt punkterar framhjulet, det var på en fin stig och bara så där. Kändes lite omotiverat. Ut i terrängen och kränga om hjulet, det gick över förväntan och det gick på kanske 10min, så först tappade jag dessa 10minuter, och därtill kom en stress, och mycket omkörningar. Så efter där gjorde jag några tabbar som att inte bromsa tillräckligt i snabba skarpa kruvor så man åkte utanför banan osv lite andra små missar. Men jag åkte ikapp bra tyckte jag och man blir ju stärkt av att köra om och det är bra att lära sig hitta andra spår när det egentligen bara finns ett uttalat spår. Men synd att inte få fortsätta hänga på den snabba grupp som jag ändå låg med innan punkteringen, vet inte om punkteringen kanske kostade 15-20min totalt på sluttiden. Innan punkteringen hade jag också otäckt nära två vurpor. Ena där jag inte riktigt höll balansen rätt över en sten och båda fötter lossna och jag for med dem i marken och hasade mig fram ett tiotal meter. Den andra var när jag skulle få i mig lite gel på en grusväg och ser att fan, här kommer ju en 90graders högerkurva och kostade tillbaka händerna på styret och får fatt på frambromsen utan att egentligen hålla i mig med någonhand. Där var det läskigt nära i säkert en fart uppemot 35-40km/h. TUR. Värmen var även med oss denna helg, 28-30grader. Men i efterhand så har jag aldrig ätit/druckit så lite under en tävling som jag gjorde idag. Får se om det straffar sig i efterhand, men märker inget än. Det berodde på stressen efter punkteringen helt enkelt. Men där kom nog energin från omkörningarna istället. Så nu är det tävlingsuppehåll fram till 20Aug om ingen vet någon rolig tävling innan dess??

Annars har vi haft en Kanon-helg. Igår åkte vi upp till Mora och spenderade några timmar där, och vädret har varit fint. Har bott på Sollerön, väldigt fint. Att se Vasalopps målet får en att nästan längta efter en kommande vinter också! Härliga Sverige med bra och lagomlånga årstider!

Vann tävlingen gjorde Gustav Larsson, japp samma Gustav som tog OS-silver på Tempolopp (landsväg) Han är ju gammal MTB-cyklist i grund och botten. Kul att ha sådana namn med i en tävling!

Jag äter pasta efter tävlingen.


Prispall Herrar Elit.

1 kommentar:

  1. Du svarar ju nästan på din egna fråga - om nästa tävling - när du varit i Mora! Cykelvasan så klart! :)

    SvaraRadera