lördag 21 augusti 2010

GBB dag 1

Dag 1 av Gotland bike battle är över. Den cyklades i mestadels regn och blev väldigt spårig och slirig. Men riktigt kul! Cyklade bra förutom en snabb felcykling samt en punktering på sista strcäkan.. Dag 1 ska ha varit 42km och vid 40km fick jag punktering och är det 2km kvar kan man ju välja mellan att byta på ett skitigt hjul eller börja springa med cykeln. Jag valde det senare och tror i efterhand att jag tappade 10min ca och ligger på 13plats inför imorgon. 16 min efter ledaren Ola. Jag hade gärna skalat bort 10min från min tid och lagt mig på en tredje plats inför imorgon.. Men punkteringen är troligtvis fixad, märks imorgon och det är 4 nya sträckor som ska trampas. Kan jag försöka kapa 5min och dem andra ha 5min otur imorgon då jäklar!

Sovgott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar