söndag 19 september 2010

Sméracet

Smeracet som i år blev sme(T)racet.
Jag ställde upp mig längst fram i starten och inväntade att få trampa av mig de 66km jag laddat för. Jag tog ej täten utan valde att följa tätgruppen, och det gick bra som planerat men efter 6km ungefär så fick jag stoppa för en pinne(gren) som körde insig i bakhjulet så just där så tappade jag den riktiga kontakten med tätgruppen och fick aldrig mer den där närkontakten man vill ha. Så jag låg som 6a och helt öde, 2pers såg jag framför vid varje raksträcka men kom aldrig närmre, och bakåt så drygade jag nog ut tiden hela tiden. Så jag var själv där jag var. Men efter 50km typ så fick en av de två därframme släppa så den placeringen tog jag och kom i mål som 5a på tiden 3:03:07 vilket är över 35 min bättre än förra året då banan var torr och fin. Jag är nöjd även om målet under 3 timmar inte uppnåddes. Tävlingen är riktigt rolig och det var mer stig och tekniska partier än jag mindes från förra året, som sagt lerigt och hala rötter, stenpartier. Cykeln gick bra och jag hade kraft och hade inte haft något emot ett 3edje varv.

Nu blir det ordentlig cykelvård i dagarna som kommer för att i helgen kunna skita ner cykeln igen i filipstad. Enligt yr.no och klart.se ska det komma ca 40mm regn ons/tors/fre.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar