söndag 14 november 2010

Cykelcross


Våra cyklar

James byter om.

Tävlingen i Kumla igår gick bra för tycker jag. Jag kom 2a i sportklassen. Var inte något stort deltagarantal tyvärr. tror vi var 6startande i den klassen. Banan var blöt, och tung men väldigt fin trotsallt, man får tänka på hur det såg ut runt omkring. Men det var inte den tungaste banan för iår. För då står Svealandsmästerskapen högre på den listan, både tempot och XC loppet. Jag trampade på bra och ökade nog för varje varv. Är ju ingen tempo expert, borde bli mer explosiv.Idag har jag väldigt ont i högerbenet vid vissa tillfällen, vet inte vart det kommer ifrån. Men det jag kommit fram till är att det antagligen är något ifrån torsdagens skidåkning som blev värre efter tävlingen igår. Cykelcross var riktigt skoj och ska se om det finns fler inom några mils radie.

Annars igårkväll så var jag och en kollega ute här i Kristinehamn, vi såg bla på Misconduct. Längesedan jag var "ute".

En annan tråkig nyhet är att Finnmarksturen i Ludvika byter kostym från att vara det längsta långloppet i Sverige till ett kortare för att locka fler cyklister... Jag tror inte på det konceptet och är glad att jag åkte mitt första Finnmark i år på en banan som var 112KM, för det är något man vill uppleva tror jag!Läs mer: http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article799000.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar