söndag 28 november 2010

Snöpass


Från balkongen runt halv 10 innan jag stack ut.

Kyligt?


Jag var helt rätt klädd för dagens pass iaf!

Det blev mest sådana vägar idag, man kan inte förlita sig på att man hittar tillbaka med hjälp av sina gamla spår när snön yr....

Ser väll härligt ut!

Idag fick det bli ett pass i lugn och behaglig takt utan någon brådska. Jag fyllde min camelbak med hett vatten och var ute i 172min och hann 52,9 Km. Skulle cykla idag utan att tillföra någon extra energi i kroppen under passet och det gick jättebra! Farten var ju inte den högsta, men det beror på snön/motvinden och att det var ett lugnt pass:). Dagen bjöd på hård blåst och 6,5 minusgrader i lä, lägg där till snöfall med! Ett riktigt härligt pass! 3ggr fick jag hoppa av cykeln och springa lite för att få blod till mina kalla fötter, vilket var det enda av kroppen som ändå kändes lite frusna. Maxpuls på 185 och en snitt på 151 slag. Det är lagom helt enkelt!
Cykeln fungerade väldigt bra i snön och kylan! Nu är det nog snart att lägga om till dubbdäcken också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar