söndag 12 december 2010

15km klassisk


Efter dagens skidpass.

Begav mig som igår till Hultet och idag blev det först milspåret och sedan 5an en gång. Så 15km idag 4minuter snabbare än igår och med lägre snittpuls. Det beror nog på att det inte var samma branta backe 3ggr idag som det var igår, mer ett jämnt flyt och en stabilare puls. Det är kallt när man kommer upp i hastighet som 40km/h och det är mellan 11 och 12 minusgrader. man går ner i fartställning, kupar händerna framför munnen och andas varmluft, men sen kommer en liten böj, så man tappar balansen och kanske får bort händerna och fartvinden kommer direkt in mot bröstkorgen då känner man att det är kallt!:)

Igår var vi och såg på bio , Svinalängorna, jag vet inte vad jag tycket om den filmen, dem 1,40h gick väldigt fort vilket tyder på att den inte var långtråkig och jag tyckte den nog var ganska bra iaf. Men inte en film jag ser igen. 3 av 5 får den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar