torsdag 16 december 2010

Skridskor

Idag var jag med James när han skulle träna skridskolaget här i stan, och som vanligt stod den tappra Anna redo för träning. Hon är den enda jag sett i laget när jag tränat med dem 2gånger och stött på dem 1 annan gång då jag tränade själv. Men det finns fler i laget. Så idag gjorde jag sällskap på dessa skrillor:



Flippflopp skridskor. Vi åkte runt och runt åt vänster. James lärde mig lite grunder som man använder på raksträckan, kruvorna och i start. Jag föll inte en enda gång och det var lite imponerande faktiskt:). Får jag själv säga så tyckte jag att det gick bra för att vara första gången, hade nästan en topp hastighet på 30km/h. Det var skoj att testa på, vilket gör att man kommer få mer intresse för det kommande OS, annars är det en gren jag zappat förbi faktiskt. Men det känns inte som en sport jag riktigt har tid med just nu när det finns så många andra roliga aktiviteter. Det är en riktigt bra träningsform för en cylist, så jag är inte förvånad om jag iaf kommer göra detta flera gånger i vinter!



Annan träning idag får nästan vändorna fram och tillbaka till jobbet klassas som, tung cykling i högt flås. Det har kommit tung snö här idag och endel blåst. Så hem på lunchen var ju högst intressant och trevligt.



Åter till matlagningen och snart robinsonfinal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar