torsdag 6 januari 2011

Multisport i snöstorm

Idag var jag och josef och åkte lite skidor i Etelhem, spåret är 5km och första varvet åkte jag tillsammans med josef och jag spårade så han iaf skulle få en liten trevligare upplevelse av längdskidor. men han fick det ganska tufft ändå. Det var ett sådant väder heltenkelt. Han pallade med 5km så jag åkte ett varv till och fick ihop totalt 10km skidåkning och därefter tog josef bilen hem och jag byte skor till MTB-skorna och började cykla de 16km som det är hem. Det var konstant motvind, riktigt hård, snödrivor. Resan tog 46min 40 sekunder, jag ville ha 45 minuter. Men jaja:). Snittpuls 175, i cykelpasset, trodde den skulle vara högre. Men då var jag redan ordentligt uppvärmd från skidpasset, som snittade lägre i snittpuls.

Man ligger i motvind med högpuld och lågfart och bara matar på, sen kommer man in i ett litet parti med vindstillare och man känner farten ökar samtidigt som pulsen sänks, det är en härlig känsla! Sen slår motvinden som en piska i ansiktet igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar