söndag 20 mars 2011

Kära dagbok

Dags att åter bli nostalgisk, här kommer en dagbok jag skrev på resedagboken 22Mars-2007. Det var det första inlägget för den resan som jag och 4st komisar gjorde. Resan skulle ta oss från Usas östkust till den västra. Så här lät de då:
(Såklart är det oredigerat)
New York


torsdag 22 mars 2007 New York, USA

Nu sitter jag vid datorn pa varat hostel, Jazz on the Park..
Allt ar som vanligt, jag har varit vaken en bra stund medan alla andra bara sover all the time, sa jag tanke ga hit och informera er mina vanner!

Har varit har nu i tva dagar och sett New York bade ifran subway underground och uppeifran empiere state building, varit pa battur runt frihetsgudinnan. Varit mkt maktigt att sett, men storst intryck pa mig gjorde Ground Zero, helt otroligt vad som hande egentligen.. I tisdags nar vi gick pa stan sa kom det fram nagon som salde nagra biljetter till en stand up show pa comedyclub sa dar va vi igar och biljetterna funkade inget fejk!! Det var valdigt undergallande och ovant emot allt man ser pa tv nar man har en textremsa langst ner, men man kopplade det mesta anda.. Idag ska vi leta reda pa busstationen och fa vara busskort som galler en vecka, sa ikvall ska vi aka till Niagara falls och vara dar imorgon ar det tankt..

Rikard en stade kom in pa toaletten nar jag tvattade hander och gissa vad han sjong. on the muppets. Dadada dididi, dadada didididi... Jatte kul..
Jag har inga bilder att lagga upp idag men kameran gar hyffsat varm iaf.. Far se om jag vantar tills jag kommer hem eller om det kommer nagra bilder nagon gang..

Boendet har annars varit bra, bodde med tyskar 2natter och inatt med en norska och en annan som bara sov s[ jag vet inget ursprang..
Maste sluta nu, ska surfa lite mer och det ar bara 9 minuter kvar.... Men Allt ar kanon med oss och vi har jatte kul!!

Mamma pappa, mitt batteri ar snart slut och har inte kunnat ladda inatt, och nu blir det mkt buss resor sa det kan bli lite si och sa, men jag lever! Och vi hors!
Sa om jag inte har batteri, Grattis i forskott Isak!!!!!

Hade bra allihopa det har jag!


Skall man ta sig ca 600Mil med bil genom typ öken och berg där ej radion fungerar så är det enda man behöver EN Cash skiva så är man hemma! Lite vanliga cash kan vara bra att ha samt en Lonely planet USA bok.
Ett tidigt stopp på resan var Niagar fallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar