lördag 28 maj 2011

Borlänge Tour - XC

Banan verkade fin då det var bättre väder och lite torrare idag.

Starten gick 11:50 och efter en ovanligt bra start från min sida i det bakersta ledet så hade jag fått de ryggarna jag ville ha att gå på framför mig. Men jag kom inte så långt för redan efter 2,5km så kommer vi till en skarp vänster kurva, där det vart ganska brant uppför och jag hade tok för hög växel och började dra tungt runt och rätt som det var så small det till och jag låg på marken och såg alla försvinna.... Kedjan brast, har ej hunnit kolla vart, om det var en av de fasta nitarna eller om det var vid snabblåset, men inte nog med det så slogs även frambromsslangen av vid nippeln nere vid bromsoket, så all vätska läckt ut. Hade de inte varit för bromsproblemet hade det inte varit några som helst problem inför imorgon. För kedja har jag extra, men bromsen är värre. Men nu står cykeln hos cykelcentrum i Borlänge och jag hoppas dem kan lösa problemet, inte säkert. Originalslang har dem inte och då var det inte säkert att det gick att få ihop så det håller tryck...

Riktigt tråkigt, jag som hade sett fram emot dagens race, att få köra slut på benen och sedan ladda upp inför imorgon igen. Men nu blev det inte så. Det blev bara en andra prolog kan man säga. 2.2km igår och 2.5km idag. Hoppas på 13Km Tempo imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar