tisdag 17 maj 2011

Kubbweltmaister

Jag gör två inlägg här ikväll då jag ligger fruktansvärt efter i mitt bloggande, mycket nu...

Delar av lag Gloria Victis har varit i Schweiz och spelat kubb, en turnering som heter Kubbweltmaister.
Vi slöt på en fin tredjeplats efter att ha blivit lite chockade över att dem var i sådan bra kubbform därnere, riktigt pricksäkra. Dem har haft varm vår i 2månader och tränar, det är något dem verkligen gör. Själv kom jag ner dit och spelade det första för säsongen, förutom 20min kastande för ett par veckor sedan. Så det blev bättre och bättre ju längre det gick i turneringen. Orkar inte skriva något helt tävlingsreferat, utan hoppas att tidningen kommer publicera något, annars kanske jag kan lägga upp det jag skickat till tidningen senare.
Men vi hade en riktigt bra helg på kubbmässigt och bara haft kul! Bjuder på lite bilder iaf.
Utsikt ifrån Simons treehouse.
Simon treehouse, utan el, värme och vatten.
På fredagen när vi hjälpte till med kubbplanerna och provspelade.

Här tränar Frank på mittemellan benen kast på kungen. Man måste kasta på kungen mellan sina egna ben, men denna stil är inte vinnande.
Här åt vi en god frukost, efter att jag morgonjoggat 7km på 33min!

Så här mycket publik kan det vara när Gloria Victis spelar, vi ser bara hälften av publiken på bilden!

Prispall!
I Winterthur där vi bodde andra natten i en lägenhet

Jag kan tänka mig att åka till Schweiz igen, det var vackert där, fina vyer och folk var trevliga och alla sa Guten Morgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar