tisdag 17 maj 2011

Värmlandsserien MTB

Premiären av serien gick i Filipstad.
När jag kom dit ikväll vid kvart i 6 så var det uppehåll och hade nog varit under eftermiddagen, såg "torrt" ut. Men under uppvärmningen började det stänka, och sedan ifrån start på tävling så var det hällregn och åska. Som det alltid är på tävling i filipstad, tex Svealandsmästerskapn -2010. Första varvet la jag mig som trea oc bevakade och lärde mig spåret lite. Innan andra varvet ryckte jag mig upp till ledning för att bestämma en liten högre fart. Då tappade vi iaf tredje mannen och åkte två st i täten. Men på slutet av andra varvet när jag skulle trycka i mig en halv energigel sätter jag den i fel strupe. Med en puls på 190 och helt plötsligt inte få luft så var jag tvungen att stanna, tappade där förste man. Jag stog och kved, riktigt chippade efter andan i några sekunder. Tittade bak och fick se att trean var på gång längst ner i backen. Rullade vidare då och försökte ta djupa andetag, tillslut fick jag iaf tillbaka andningsrytmen och kunde gasa på som vanligt. Jag såg aldrig mer av varken trean eller ettan. Så jag tog en stabil andraplats ikväll! Jag är riktigt nöjd med mina ben och med cyklingen på de hala rötterna och stenarna. Även om det är just där jag har mest att förbättra, och det ska jag förbättra också! Det var lärorikt att få ligga först även om det var en liten tävling med få deltagare så känns det ju speciellt och man behöver träna på det med;)

Riktigt rolig tävling, åskan och regnet var inget som drog ner humöret. På hemvägen så var himlen ett ganska vackert skådespel av blixtar!

Dagens pulskurva, jag låg jämnt och fint tills ungefär 23min där jag sabbade allt med energigelen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar