måndag 30 maj 2011

Vasaloppet är fulltecknat!

Det är inte med glädje jag säger det, för jag skulle ju anmäla mig ikväll, och det har jag inte hunnit gjort.. Hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle bli fullt redan nu, jag visste ju att priset höjs från och med onsdag 1Juni, men fullt bara pga det. Nej.
Så då har man två alternativ, vara iskall och avvakta till sista veckan och köpa en plats av någon som blir sjuk. Det innebär att man kommer ha en hel vinter med oro om man kommer få åka eller inte. Eller så anmäler jag mig till Öppet spår och satsar på att åka riktigt fort, som man kan göra på Öppet spår och inte på de bakre leden i vasaloppet som jag isf får starta i. Åker jag då riktigt fort så kan jag kanske få starta lite längre fram i Vasaloppet 2013 istället. Åker jag Öppet spår så passar det bättre ihop med att Marie skall åka tjejvasan samma helg och inte att man skall åka till Mora två helger i rad. Jag får också avsluta vintersäsongen en vecka tidigare och kickstarta med ordentlig cykelträning en vecka tidigare än om jag genomför Vasaloppet, det kan vara en viktig vecka. Jag får också första söndagen i Mars sitta och njuta framför tv:n en söndagmorgon för att se Vasaloppet, fast även med en liten ledsamhet över att inte få vara där på plats och bli ivägsläppt kl 0800.

Men summerat så lutar det åt att det blir Öppet spår på söndagen, tänker nog anmäla mig imorgon isf, om jag vågar vänta. Har faktiskt ingen koll på om Öppet spår kan bli fullt?

Jag tror det är många många som blir förvånade när de nu skall anmäla sig och det står att Vasaloppet är fulltecknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar