torsdag 2 juni 2011

Dagens tur

Dagens distanspass
Känner mig ganska nöjd med dagen tillslut. I början var det mulet, efter 3timmar blev det sol. Blåsigt var det hela tiden. Började ut till björneborg med motvind, fortsatte till bäckhammar med mera motvind, därefter hade jag en 12km kvar till Ed innan jag skulle vända och åka mot kristinehamn igen, efter Ed fick jag med/sidvind iaf! Väl efter 75km kom jag till Niklasdamm backen, men den tog jag faktiskt helt okej, på 07:07. Jag var medveten och beredd på den hårda avslutningen som skulle gå längs 26 tillbaka till kristinehamn, med både höjdmeter och motvind och tungtrafik. Men kände mig inte nöjd när jag kom in till kristinehamn så skarvade lite upp bakom Cabby och räknade in ännu en hård motvindsraksträcka när jag passerade 4timmar. Det gick bättre än förväntat efter gårdagens styrketräningspass, så nu är benen lagom möra!

Nu är jag ganska trött och har halvsovit på soffan efter jag åt i ca 45min, nu väntas en stor kopp kaffe, sedan får jag ta tag i mig själv och åka till jobbet och tvätta tävlingscykeln och handla.

Älsklingen lämnade förrästen nästan en hel cheesecake i frysen, den är riktigt god, och kommer nog gå åt under min ensamma helg! Planerar vilodag imorgon(ska jobba), sedan tror jag på lite rullskidor på lördag, och ev ett cykelpass. Samt så vill jag till karlskoga och testa deras endruobana med cykeln. Får se hur det hela styrs upp.

Nu kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar