lördag 16 juli 2011

Sm XC

Igår var det dags för grenen XC i sm-veckan. Jag provkörde banan i tisdags två varv, men den var ganska mycket annorlunda nu när det regnat under torsdagen. Vi startade iaf i uppehåll. Jag är otroligt fegstartad så jag kom ganska snabbt näst sist i fältet. I första brantbacken så var det bara att springa uppför, jag plockade några placeringar därefter och hittade en stabil rytm. Jag var väldigt seg i benen i början och tog inte pulkabacken på det första varvet, men varv 2 blev bättre och 3-4 ännu bättre. Jag blev piggare ju längre loppet led helt enkelt. Pulkabacken klättrade jag också uppför de andra varven. Men Emil Lindgren är i en klass för sig själv och han varvade mig redan på varv 4, så jag fick kliva av då. Jag är nöjd med Sm-vekan sett ur ett personligt perspektiv. Jag har kört bra och stabilt, brukar alltid dra på mig någon vurpa när farten blir hög och jag pressar mig själv. Men det känns som jag har börjat hitta en högre lägsta nivå! Så det är bara att fortsätta att gneta på! Sista varvet så öppnade himmelen sig och banan blev ordentligt blöt. Kom mycket regn på kort tid. Men ska nog ändå vara nöjd med vädret då det varit bättre än prognoserna visat.

Idag har jag tvättat cykeln och packat upp efter några dagar borta. Nu blir det inget resande för mig på 2 veckor innan det är dags för Engelbrektsturen och sen direkt efter 1 semestervecka på Gotland!

1 kommentar:

  1. Semester och semester, stenhårt kubbtränande räknas inte som semester!

    SvaraRadera