måndag 25 juli 2011

Tempoträning

Idag försökte jag få till mig något liknande en tempotävling. Hittade en ganska snabb bana, lite teknisk också, med en del stigning. Körde 5 varv på den och fick ihop 35min effektiv pulshöjande träning. Det var kul med något nytt som omväxling.

Har satt på ett Furious Fred bak på Scale 40:n, svårt att säga hur det är jämfört med något annat, om jag märker något i lättrullhet eller så. Men jag har inte märkt av sämre fäste än, även när jag krängde i backarna idag. Har noterat att jag låter inte riktigt lika mycket som en bandvagn på slät asfalt. Så lite mer lättrullat är det då kanske! Men jag är riktigt nöjd med mina Rocket Ron på andra hojen, och det är ett lite säkrare kort ifall det faller lite regn natten innan en tävling eller så. Har man inte 2par hjulset så har man inte. Så då tror jag Rocket Ron är bra. Hade gärna haft ett set till med en annan däckuppsättning på.

Idag har jag blivit Morbror igen! Grattis till Fam Guthenberg! Det blev en liten pojk, som jag verkligen ser fram emot att få träffa nästa vecka då jag kommer till Gotland för 1vecka semester (Kubbtränande och tävlande också såklart Jucke;))

1 kommentar:

  1. Hej!
    Håller helt med dig där ang lättrullade däck, känns mer som lufttrycket är avgörande för greppet...

    /Johan

    SvaraRadera