måndag 1 augusti 2011

Engelbrektsturen

Nu sitter jag på Gotland hos mina föräldrar, båten avgick från fastlandet igår 23:30 jag var i säng kl 04. Nu har jag vaknat, frukosterat och urpackat. Ska alldeles strax bege mig till Visby med Marie!

Igår var det ju Engelbrektsturen, äntligen en tävling där man fick känna att det är sommar. Jag har länge undrat. Det var varmt och skönt och sol hela dagen! För min del så startade jag som vanligt, segt. Efter ca 10 km när vi kom till en kort brant backe så tog jag fart ordentligt, bara det att det fanns ett hål under gräset man inte såg som var perfekt för att kila fast mitt framhjul, alltså slog jag runt och fick plocka på mig flaskorna igen innan jag kunde bära upp cykeln för den lilla backen. Därefter gick det riktigt bra. Riktigt bra tramp i de små uppförsbackarna som kom ibland. Där tog jag många placeringar. Hade en bra rygg som jag tappade i det enda skogspartiet på banan, hade helt klart för mycket luft i däcken och studsade och for på rötterna och så ut i buschen. Det var dagens andra vurpa, även här hoppade kedjan, så lite tid lades på det med. Därefter fortsatte det att gå riktigt bra. Jag låg själv i ca 2min, innan jag kom ifatt två som itne valde att hänga på mitt tempo. Så jag kom tillslut i mål efter 80km grusväg på 2:47. Jag är nöjd men måste våga starta snabbare i fortsättningen.

Det var ett riktigt bra arrengemang i Norberg, proffsigt tyckte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar