onsdag 24 augusti 2011

Värmlandsserien MTB

Igår var fjärde deltävlingen i värmlandsserien. Denna gång höll karlskoga i tävlingen och vi skulle åka en varv bana som var 3km lång per varv. Vi hade en startslinga på ca 1,5km och därefter 4varv på banan. Som pulsfilen visar så var jag segstartad idag, kom ut som sexa in på trånga stigen och fick cykla lite avvaktande. Så fort det öppnade upp sig så avancerade jag till fjärde platsen och låg där i 1varv, så under 2 varvet passerade jag denna herre också och fick då syn på ryggarna på 1 och 2. Men ungefär samtidigt så kommer vi in i ett ganska stökigt skogsparti och solen står lågt, jag kisar och missar en rot som gör att jag smäller till sadeln med arslet och därefter åker jag med sadeln ganska ordentligt snett. Lyckades inte justera den i farten, utan den satt där den satt. Åkte de 2 varven som var kvar ståendes och med smygande kramp i ryggslutet och bevakade min tredje plats. Så denna tävling vart jag 3a. Så här långt i serien borde jag ligga på en total andra plats efter mina placeringar 2-2-4-3. Två tävlingar kvar!
Pulsfilen.
Ikväll var jag ute på sista passet inför Finnmarksturen och långlopps SM på lördag. Jag körde 5st backintervaller av det lite kortare slaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar