lördag 17 september 2011

Adventure Race

Idag gick då Kristinehamns Adventure race. Näst sista deltävlingen i Sveriges multisportcup.
Jag stack mot TC vid halv 9 imorse, framme där så började jag rulla MTB banan för att kolla att alla snitslar satt där dem skulle samt så satt jag upp lite extra snitslar och pilar för att förtydliga lite extra. MTB-banan mätte 21km och inga direkta backar tyvärr. Det finns backar runt stan, men inte på A9, hade gärna haft en taskig avslutningsbacke. Men 21Km rolig cykling skulle det bjudas på, en del finstig samt lite mer teknisk stig och sådan där man lätt kan punktera. Eftersom jag ännu är lite sjuk så har jag ännu inte kunnat dra ett varv med lite tempo. Det får jag spara till en annan gång.

Efter tävlingen hörde jag bara positiva ord om banan och snitslingen, det var tydligen aldrig några problem att hitta runt den 21km långa banan!

Dagen i bilder:
Tc på A9
Nästan alla multisportare har en blå kasse från IKEA
Snart start.
Ännu mera snart start!
Start
Det var en fin dag för tävling!
Efter kort orientering var det dags för paddling till Picasso för mer orientering
Flera multisportare
Tobias som kommer springandes
Tobias och Olof som ska paddla
Så här års tar dem flesta upp båten, men multisportare tar i den.
Öde växlingsplats.
Tävlingsboss och Speaker, Mattias
Endel av min snitsling
Min kontrollstation
Tobias och olof som närmar sig målet för dagen!
En jag.

Det var ett lyckat arrangemang idag, strålande väder och glada deltagare! Upplägget var först ca 5km orientering, därefter paddling ca 2,5km därefter en längre orientering vid Picassostatyn. När man gjort det skulle man paddla tillbaka samma sträcka inkl en extra sväng, vid landstigning sprang man en kort sträcka till sina cyklar och cyklade den 21km långa banan. Segrartiden idag var på ca 3:31.Tobias och Olof kom på en femte plats, riktigt bra! Jag fick vara utomhus från halv 9 till kl halv 6. Fint!


1 kommentar:

  1. Spännande med multisport. Sist ja körde en Multisporttävling fick ja en blåtå;) hehe. Kör du nå cross?

    SvaraRadera