söndag 30 oktober 2011

Ögonlaser

Jag har haft lite tankar i huvudet om man skulle ta och genomföra en ögonlaser operation. Men det är en bra kostnad och alltid en osäkerhet men också vad bra det kan bli! Där jag tittat främst är hos Memira. Är det någon som läser min blogg som gjort en sådan operation, hur fungerar det nu efter operationen?
Jag vill göra det för det måste vara en riktig bra frihetskänsla att inte vara beroende av glasögon/linser var eviga dag, bara att vakna på morgonen och se klokt. Jag tror det kan underlätta mitt sportande att inte behöva ha linser, det fungerar som det är idag, men man måste tänka på att blinka för att linserna inte ska bli torra, man har ju kommit på sig själv flera tillfällen under en riktigt ansträngande period på tävling att man inte har blinkat på ett tag, är då linserna torra så kan de lätta hoppa ur ögonen. Har ännu bara hänt under den tiden jag körde motocross, riktigt obehagligt.

Några synpunkter?

1 kommentar:

  1. Jacob,
    jag gjorde en ögonlaseroperation för tre veckor sedan. Det var en NO CUT-operation (utveckling av LASEK) och du kan se hur det gick och hur det gått på: http://synoperationen.wordpress.com/

    SvaraRadera