onsdag 30 november 2011

Laserbehandling

Igår eftermiddag var jag hos Memira och utförde en ögonlaserbehandling för att korrigera min närsynthet. Det gick bra och allt var otroligt smidigt där. Så idag har jag för första gången på kanske 11 år haft en dag utan linser/glasögon och ändå kunnat ta mig fram, jag har kunnat jobba, köra bil. Känns overkligt att man gjorde det igår och idag har jag jobbat, lite kortare än vanligt då jag valde att ta sovmorgon, men ändå. Så nu blir det 1veckas lugnt och ögondroppande. Fått restriktioner på att inte träna/bada/basta under 1vecka, men det kan det vara värt med den frihet jag känt idag, och då har jag ändå bruit solglasögon nästan hela dagen för att skydda mot smuts samt att låta ögonen få vila från allt för ansträngt ljus. Hoppas läkningen går bra nu bara!
Robocop påväg från Memira.

Så nu har jag ju även plockat fram solglasögonen inför det att jag ska 2dagar till Alicante nästa vecka. Det är jobb relaterat och jag ska dit för att bekanta mig med två nya Volkswagenmodeller som kommer lanseras!

1 kommentar: