lördag 10 december 2011

Björnspår i Björneborg

Idag fick jag sticka ut på en 3.05 timmars runda. Jag bytte till dubb i onsdags på framhjulet och tog bakhjulet imorse innan turen. Så idag rullade cykeln ordentligt trögt. Att det var mjuka grusvägar blandat med  våta isvägar  och några med 1dm snö gjorde inte att hastigheten blev så hög, men benen fick slita tungt, låg kadens tunga rundtramp. Jag hann 61km på den tiden, och hann vurpa 1gång på en väg med massor snö där det kört en bil så jag fick lägga mig i bilens spår som dessutom hade töat och nu var fröset, där drog jag mig 1gång, men tur var väll det, för jag landade i något som liknade björnspår, har ju hört att den springer en björn i björneborg nu, och det var i björneborg jag var så det kunde mycket möjligt vara björnspår.



Efteråt passet var jag förbi jobbet och tvättade av cykeln, sen hem för att tvätta av mig och så direkt iväg på julbord, det smakade fint från Henickehammars i Filipstad.

2 kommentarer:

  1. Läskigt med björnspår! Kan man cykla ifrån en hungrig björn?

    SvaraRadera
  2. Inte på den vägen där jag såg spåren iaf, där gick det inte fort pga av smala isiga spår med snövallar:)

    SvaraRadera