lördag 10 december 2011

Volkswagen UP

Har ju varit 24H i Alicante, varit där för att lära känna en ny medlem i Volkswagen familjen. Vi fick bo på VillaItana, ett femstjärnigt golf/spa hotell. Följer bilder neda, rummet och hotellet var superfin, har dock varit besviken på både mat/frukost på det stället, inget som allt motsvarade mina förväntningar. Annars har det varit ett späckat dygn med föreläsningar och provkörningar för att lära sig om bilen. UP! är en perfekt småbil, jag blev väldigt imponerad, då den är väldigt stor för att vara en såkallad småbil, den har även det nya säkerhetssystemet City emergancy break som gör att bilen bromsar av sig själv om du håller på att kollidera med något i stadstrafik upp till 30km/h. Grymt effektivt när man ofta har blicken på annat typ telefon/navigation osv. Jag skulle kunna tänka mig en vit up! i framtiden. Igårkväll landade vi på Landvetter igen runt kl 19, då i stormen som härskade i Göteborg, det var den skakigaste landningen jag gjort, och mäkta imponerad av de piloten som gick ner där! Skönt att vi kom hem trots det vädret, hade varit tråkigt att bli fast någonstans.

Mitt hotellrum
Min privata 12M altan
Utsikt från samma altan
Badrummet
En UP!
Hotellgavel
På kvällen var det fest och presentation av Nya Beetle som kommer nu också!
Skådespel i vatten och ljus, häftigt!
Morgon runt kl 08, hade klockan på ringning 05:15 för att jag ville ute och springa och se ungefär denna soluppgång, men då var det kolsvart ute, så jag la mig igen, solen gick alltså inte UP! förrän efter 08. Det är vinter i Spanien med, fast lite varmare än här.
En signerad UP!
Testbanan för City emergancy break
Provkörning, samt den nya Beetlen, riktigt fin!

1 kommentar:

  1. "solen gick alltså inte UP! förrän efter 08. Det är vinter i Spanien med, fast lite varmare än här."

    Haha!

    SvaraRadera