lördag 21 januari 2012

53km Klassiskt

Skjutsade Marie till tåget, och drog sedan själv vidare till filipstad. Betalade mina 40 kr i automaten som idag blev 74öre per kilometer. Inte fy skam för fina spår! Åkte alltså 53km, det är det längsta denna säsong, och totalt har jag nu fått ihop 98km på 3pass. Woho, äntligen 1 vasalopp! Det var motigt på slutet, men tack vare en äldre man som gett sig fan på att jag inte skulle få det lätt efter 45km åkning, så fick jag lite fight som jag sen lyckades vinna. Tack för sporren att hålla farten uppe! Det kändes fint idag tycker jag, lite långtråkigt att åka samma slinga 14gånger bara, men man får ta vad man får, bättre än att åka barmark.
Kalhyttan är ett riktigt lyft, jättemycket folk varje gång man är där, och man kan nog tänka att de flesta ska åka ett lopp i vasaloppets vintervecka.


Vid en paus på 27km för att förtära en banan och varm choklad, det blev alltså inget misär idag med självsvält, det blev lyx med varm choklad!

Nu tvättar jag, och funderar på vad som ska ses på tv ikväll, jag har ingen aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar