torsdag 23 februari 2012

Vasaloppshelg

Imorgon efter lunch åker jag, Marie och hennes syster Pernilla mot Dalarna för att på lördag är det tjejvasan. De två ska åka tjejvasan och jag får agera servicekille, valla skidor och köra bilen. Sen gör dem desamma för mig på söndag när jag ska skida mina nio mil i Öppet spår, förutom att dem inte vallar mina skidor. Vädret ser egentligen ganska perfekt ut, inte så värst kallt, ingen större blåst och ingen större nederbörd. Lagom svenskt där allt är lagom.
Har tränat ganska lugnt i veckan för att försöka hålla mig frisk inför helgen, då Marie legat sjuk över en vecka, men nu äntligen tillfrisknat! Ikväll rev jag av det sista passet, en halvtimme på 290W på monarken, samt ytterst lite styrka också. Nu är det fulla kolhydratsdepåer som gäller fram till söndag. Vi kommer bo i Älvdalen, min plan är att få ut på lördagmorgon för att testa skidor, glid och fäste. Blir nog tidigt på lördagmorgon, till och med innan frukost för att hinna klart innan vi skall åka till deras start.


Ni har möjlighet att följa någon eller alla oss när vi tar oss mot Mora.


Bevaka särskild åkare i särskilt loppSkicka ett SMS med koden för aktuellt lopp och startnummer på den åkare du vill följa till 72777, så får du löpande tidrapporter under loppets gång.
Förutom ett SMS vid varje kontroll får du ett när din vän är 600 meter från mål, så du kan vara på plats och heja vid målet i Mora.


TjejVasanVASA TV startnummer20 kr
Öppet SpårVASA ÖS startnummer30 kr


Vi har dessa start nr:
Jakob 1464
Marie 9298
Pernilla 9299


Exempel:
Skicka sms till telefonnr 72777 med texten: VASA ÖS 1464

Kommer säkert något mer inlägg under helgen, men här var den grundläggande information om vad vi håller på denna helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar