tisdag 27 mars 2012

Allergi is in the air

Nu börjar en säsong av allergi, hämtade ut allergitabletter förra veckan, tog första idag. Kan passa sig lämpligt med en monark även på vårkanten alltså, istället för att flåsa järnet ute bland alla farliga frön som åker runt i den friska luften, kan man stanna inne och svettas järnet på cykeln istället, kalas! Så det var ett typiskt sådant pass ikväll, vi hade kanonväder utomhus, ca 19grader och sol. Som uppgjort för att cykla ute, men jag stannade inne och fick ihop 32 min på strax 5.1W/kg, uppdelat på 4 intervaller. Det var kämpigt såklart som vanligt. Imorgon om det är fint väder ska jag nog ändå försöka få till ett pass utomhus, det är ju så fint.

Swecup XC verkar vara ordning på nu, så här läser man på svenska cykelförbundet

SWE-Cup - XC




21 aprilKringelloppet XCOSödertälje
5 majHögaliden RaceHjo
6 majHökensås RacetTidaholm
25-27 majBorlänge TourBorlänge
2-3 juni KattegattstourenVarberg
16 juniYmerracetBorås
17 juniBorås CA MTB-raceBorås

Så det verkar ju kunna bli lite ändringar i mitt tävlingsschema än vad jag tidigare hade planerat. Blir nog inga större problem, utan mer att sådana tävlingar jag tagit med bara för det passat och varit ledigt då, blir nog utbytta mot tex, Kattegattstouren och borås tävlingarna. Om jag bestämmer mig för att åka hela swecup också. Så det är ganska öppet schema ännu. Men tävlingar finns det gott om iaf och jag längtar

2 kommentarer:

  1. Ring gärna innan du kommer till Borås. Är jag hemma bjuder jag på perkolatorbryggt kaffe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät ju både trevligt och gott:), så det ska jag komma ihåg!

      Radera