söndag 25 mars 2012

Cykelkeps och solgalsögon är ju ett måste i dessa soliga distanspass på vårkanten.

Idag blev det ett pass i kristinehamn med Anders. Anders är en riktig guldgruva när det gäller att kunna stigar häromkring, så det mesta idag cyklades i skogen, det övriga på grus/skogsbilvägar med sugande underlag. 4 timmat och 15min mätte dagens runda i tid. Började dagen med att punktera redan efter 7min, så fick även träna på att fixa det innan säsongen. Var väll gjort på ca 6min kan jag tro. Därefter flöt det på bra under dagen, lite för mycket luft i bakdäcket, men ville inte riskera att punktera igen när enda reservslangen var använd. Överallt i skogen är det cyklingsbart nu, det mesta är också helt perfekt, det är bara på några ställen det finns lite surhål, men även dem är ju cyklingsbara. Och det när vi bara är inne på 25Mars.

Totalt i helgen har jag skrapat ihop 15mil mestadels tekniskare stig, 7timmar i sadeln och kanske 9 totalt med cykeln utomhus. 2 flaskor vatten har det gått åt. Jag kännes mig toknöjd av vad helgen gett!

Nu njuts det på balkongen i solen, med lite solande, snarts njuts det mer när även kaffet åker fram. Imorgon tar jag vilodag.

Hoppas ni haft lika bra väder som här i helgen, det känns skönt med sommartid och våffeldag!

4 kommentarer:

  1. Mitt motionspass denna helg var att cykla till Emma med fam på hemse för att äta våfflor o hem igen
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Farsan och jag var ofta ute på uppeupptäcktsfärder i skogen när jag var lite och vid dessa sammanhang gick jag under
    namnet "Stigfinnar Anders". har suttit i sedan dess...:-)

    SvaraRadera