lördag 17 mars 2012

Distansdag

Nu sitter jag och ser livestreamad MTB, första deltävling i UCI worldcup, set ut att vara en härlig dag där.
Jag var själv ute tidigare idag, inte en riktigt lika härlig dag, men med lite mindre tekniskt underlag istället.
Jag och Anders stack ut 7:30, tanken var ju 4-5 timmar, men det höll inte riktigt. 3:47 fick jag nog ihop tror jag, det blev kortare pga vädret.
Det var ca 110% luftfuktighet, regn, motvind(oavsett riktning), otroligt blött på grusvägarna. Så mot slutet kände man sig lite kall och nedkyld så det fick bli lite nedkortat. Men passet är jag nöjd med.
Vi fick ihop ca 85km, och man fick kämpa för nästan varje km så i slutändan är jag nöjd, förbrukade ca 2-3dl vatten ur flaskan, men med den luftfuktigheten som var så vart det säkert mer:).
Nu får jag se vad som blir imorgon, en liknande pass tror jag inte på längre. Kanske lite styrketräning på förmiddagen och kortare MTB mot kvällen, eventuellt. Men det fina med att vara sin egen tränare och inte ingå i ett lag är att man gör ju som man vill.
Idag var det betydligt skitigare än tidigare i veckan, kanske beror på att tjälen lossnat och fukten kommer underifrån, för något regn i veckan har vi inte fått.
Men nu är det snart varmt och bara ben kan man hoppas, detta är ju trots allt sista helgen med vintertid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar