lördag 24 mars 2012

Miljöombyte

Idag begav jag mig till Karlstad för lite miljöombyte i cyklingen. Hade fått en inbjudan av Olof och Tobbe att hänga med på en planerad runda. Samling vid Kroppkärrssjön kl 10, det dök upp många personer, vi var säkert 10st som begav oss iväg, minst. Det var roligt att se bara nya stigar och vägar, trevligt att få klungcykla lite. För min egen smak så blev det lite många pauser och stopp längsmed vägen, men det är svårt när man är många. Man vill ju inte lämna någon bakom. Efter ett tag så delade vi upp oss, några som cyklade hem och andra som fortsatte. Efter en liten stund igen så blev det uppdelning igen. Mot slutet var det jag, tobbe och carl kvar. De andra fortsatte den rundan som dem hade planerat, men vi tog en annan väg hem, för att jag bla kände att klockan redan hade blivit för mycket. Efter 2,5timme i rulltid hade jag över 1timme i stillastående tid också. Så klockan sprang ju på. Men jag hade en bra dag, perfekt efter all ensam vinterträning att få hålla koll på lite andra hjul, och att verkligen få komma ut i skogen igen! Jag klarade mig fint idag på en flaska vatten som energi, och även större delen av passet på den stora klingan, vilket blev tungt ibland.
Tex när det ser ut så här:


Var förbi Skoglöfs Bil och tvättade av cykeln, skillnad mot innan!

Tänk att redan i Mars få till sådan här fin stigcykling som det blev idag, inte dåligt!

1 kommentar:

  1. Ja det blev väl inte riktigt som planerat i lördags. Jag trodde att 8 mil terräng skulle avskräcka de flesta, men så blev det ju inte ;)

    Vi får väl ta och åka bort till dig någon helg så får du bjuda ut oss i kristinehamns omgivningar.

    SvaraRadera