tisdag 1 maj 2012

1 Majloppet

Precis som förra året så bjöd Kvänum in till race på första maj, och precis som förra året var det sommarlikt väder och en härligt flowig bana. Idag vart det lite trångt i starten och jag var en av dem som la mig ned, och kom iväg sist av alla. Det kändes mindre roligt, men jag hade ju bara en sak att göra då, gå på ordentligt. Banan är ju ganska trång så det blev svårt att köra om, men tyckte jag löste det ganska bra, och lärde mig ta alternativa spår. Ser man pulsgrafen så gick det inte riktigt så fort som jag önskat från början, efter vurpan. Sen kom jag in i mitt eget tempo och då är ju banan så rolig! Under uppvärmningen kom jag emellan två träd med styret, men samma två träd ville jävlas under racet och jag slog i styret de två första varven, sen gav jag upp den lilla luckan som fanns där. Under tävlingen hade jag även lite problem med att kedjan hoppade in fram, samt så körde jag fel ett varv, missade att ta varvningsspåret och kom in i målfållan, där tappade jag ganska dyra sekunder på den bakom, samt blir man ju lite besviken av det också, det stör rytmen. Sett ur min egen vinkel som jag gärna ser, så är jag mycket nöjd med dagens prestation, kroppen kändes fin och cykeln är ju så smidig. Nu väntar jag på lite resultat/startlistan med efteranmälda samt lite foton som kanske kan behaga att dyka upp. 1 Maj loppet är en riktigt rolig tävling men som borde ha bättre skyltning till tävlingen, sen gärna skärma av in till målslingan innan det är dags;), eller ska man låta bli att fumla med flaskan...
Mathias Wengelin hanterade första platsen utan problem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar