lördag 26 maj 2012

Inför tempo

Var på vandrarhemmet och vilade i någon timme innan jag stack tillbaka till TC, jag och Jesper rullade morgondagens tempobana 1 varv. Den är lång, och definitivt inget man lär sig, men man fick koll på att det inte var några märkligare överaskningar, som drop eller annat kul. Fick problem med att cykeln började knaka från vevpartiet under slutet av dagens tävling, och det fortsatte och blev värre och värre när vi provade tempot. Även så kastade cykeln av kedjan fram vid flera tillfällen. Så fick låna Jespers grymma portabla cykeltvätt och verktyg så, skruvade vi lite och tror vi fick tyst på det, fanns ett litet glapp vid vevpartiet. Och det tystnade under proven iaf, men det märks imorgon när det är allvar. Hoppas även också att kanske kedjekasten kan ha berott på det lilla glappet, för vill helst inte att kedjan kastas av något imorgon då tiden är ganska värdefull.

Jag startar kl 13:08 och på en plats i totalen som är 24. Fram till 23e platsen är det 17sekunder innan tempot ska köras. Och 9sekunder tillgodo på närmast jagande bakom mig. Hoppas det går bra imorgon!

Ikväll hittade jag en thai restaurang och tog med mig mat hem till rummet och såg/ser på tv, blir en lugn och skön kväll för att försöka ladda batterierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar