torsdag 12 juli 2012

2*20

2*20 på Monarken i sommarvärme är svettigt värre! Var inställd på ett kvällspass inomhus, både tidseffektivt och smidigt när det nästan utlovats regn av de där som spår vädret. Hem från jobbet och bytte om, solen strålade utanför, men jag är ju den som gör som jag planerat. Så jag körde 2*20 på monarken, redan varmt i rummet innan start blev stekhett efter 5min effektivt trampande. Jag pallade inte hela intervaller, fick ta någon mindre paus för att genomlida det hela. Men fick ihop 40 min intervalltid tillslut. Sittandes på träningscykeln så börjar man lite smått längta efter kommande vinters träningsperiod, det är riktigt roligt att kunna träna strukturerat utan att fundera på att få bra ben till helgen. Nu under säsong när man får lite ledigt så är man alltid fundersam, ska jag passa på att vila eller ska jag träna, det hela blir ostrukturerat. Även om jag har haft många tävlingar under denna vårsäsong där jag tänkt att jag behöver inte ha de bästa benen till helgen för att få ut det mesta av träningen samtidigt, så finns ju alltid en tanke att det hade varit kul med bra ben till tävlingarna:). Men jag är nöjd med mitt upplägg under denna första halvan av säsongen, och nu ser jag verkligen fram emot andra halvan, där de viktigaste tävlingarna ligger i schemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar