söndag 8 juli 2012

Mörksuggejakten


Mörksuggejakten 2012
Idag var det dags för Mörksuggejakten i Rättvik.
Min plan för dagen var att försöka gå ut hårdare än jag brukar. Jag brukar komma starkt
på slutet, och sedan skylla på att jag aldrig är med i starten. Så idag placerade jag mig för första gången i
främsta främsta startled, föruom Bleckur och Edvardsson som står för sig själva.
Så när masterbilen började rulla var jag ovanligt långt fram, så som jag tänkte. Sedan börjar ju Vidablick backen ta fart,
Hade hyffsat bra tryck backen igenom, och var inte slut när krönet till slut kom och jag tog min flaska med dryck av Marie!
Skulle tänka mig att jag kanske var runt 30:man uppför Vidablick. Därefter har egentligen loppet gått riktigt bra, stabilt och med samma folk
hela vägen. Fick släppa klungan vid andra langningen när jag inte riktigt hittade Marie samt en liten tvärnit för att hinna få fatt i flskan.
Jagade ikapp klungan jag legat med och sedan höll vi nästan ihop till slutet.

Placerade mig på en 24plats, resultatet i sig är det sämsta placeringsmässigt i år i cupen, men 8min efter och jag känner att jag hade mitt bästa race för året!
Dagens skönaste var att jag ändå kunde passera och lämna Daniel Tynell bakom mig (tror det var Daniel och inte brorsan) som jag alltid har sett upp lite till,
han har ju vunnit Vasaloppet, samt varit och kört Gotland Grand National och dessutom gjort det riktigt bra, så det var kul att åka med samma klunga som honom!

Langningen med Marie har fungerat bra tycker jag, det var bra att vi åkte runt igårkväll och kollade ut platserna. Världens tack till henne! Hon fick det lite stressigt efter första langningen på Vidablick, då hon inte fick åka förrän efter 20-25min, så det blev tight till andra langningen.
En liten liten stund efter målgång så började regnet vräka ner, kunde inte ha kommit mer lägligt:).

Nu blir det lite lungnare fram till SM i göteborg, och en sorts tränings/viloplan ska läggas fram till de två största målen för säsongen Cykelvasan och Långlopps SM!

Finns någon bild ifrån målområdet, men det kommer när jag är hemma igen, och inte i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar