söndag 1 juli 2012

Ränneslättsturen 2012

Ränneslättsturen 2012
Då var även tredje deltävling avgjord, Ränneslättsturen 78Km. Enligt prognoserna skulle det regna från kl 09, men det kom inte förrän ca 12 och gjorde att
dagen blev en lerfest! Eller det var itne så farligt, det är mest lerfest i mina ögon nu. Det kom två ordentliga skurar som blötte ned, sedan var ju solen framme igen.
Starten gick, och jag stod väldigt dumt placerad, längst bak i fållan och masterstarter klarar jag inte riktigt av, alldeles för feg.
Tycker det är bättre med start där tävlingen börjar med en gång och gärna något moment som drar ut fältet, typ Lida Loop start är min favorit.
Jaja, satt med där bak så man skymtar täten långt fram i nästa kurva med en lång orm av cyklister emellan. Men annars gick ju racet utan större happenings. Jag kände mig stabil
och fick bra fart de sista 25km då jag lämnade den klungan jag legat med mestadels av tiden. Marie stod för lagningen idag, tack! Även hon som kör nu så jag kan ta det lugnt i bilen,
ibland har man det för bra. Känner inte riktigt för att köra nu då ögonen känns sådär lagom ansträngda.

Ännu har inga resultat kommit upp, men tror jag blev 18onde idag, och det känns som jag räddade min dåliga start med ett mycket bra avslut, tid efter segrande Matthias Wengelin vet jag inte än

Det kändes skönt att få fullfölja då jag bröt denna tävling förra året, med framdrevs haveri.
Nu är det 1vecka kvar till Mörksuggan, och den veckan blir lite jobbigare då jag är ensam på jobbet och måste arbeta 6:30-17, men det ska nog gå det också, och träningsmängden blir nog lite mindre denna vecka. 

När vi åkte från Kristinehamn på lördagmorgon så anlände Monstertruckarna till Kristinehamn, tuff va!
Vi bodde på en väldigt fin udde, solviken!
Efter ca 4km
Lars Bleckur
Jesper Andersson
Jag mot målet
Jag ska verkligen ta med mig min avslutning ifrån denna tävling, och min tekniska körning. Jag säger att jag är kass på det tekniska, men idag var jag iaf Okej:)!

1 kommentar:

  1. Bra kört! Kör du så bra i lera när du säger att du inte är teknisk kommer du att göra stordåd i torrt väder :)
    Lycka till framöver!

    SvaraRadera