söndag 26 augusti 2012

Finnmarksturen

Idag var det Finnmarksturen i Ludvika, kände mig taggad innan start och allt kändes bra. Men när vi kom iväg så tappade jag motivation och det kändes mindre bra de första milen. Fick slita tungt för att hänga med lite längre bak idag... Hade även problem med magen, som kändes som håll efter 1 mil och sedan hela tävlingen igenom, ibland bättre och ibland sämre. Så det var inte min bästa dag. Låg nästan med Atle Hansen hela dagen idag, men han fick släppa i en av de avslutande backarna när jag började hitta krafter igen. Hade idag hjälp med langningen av Christer, tack för det! Jag missade dock min sista flaska vid langningen när det var ca 15km kvar, slängde min och skulle sedan greppa den nya, men den for i backen, och jag kände att det gör inget idag då jag inte ville ha så mycket i magen med de hållkänslorna jag hade. Så jag lättade cykeln med en full 750ml flaska och gasade på uppför i de sista backarna:). Jag kom slutligen in på en 19onde plats, och det är en bra placering jag ska vara nöjd med i år, så är det bara även om det kan kännas tungt.

Fick även en pratstund med Niklas, en som man körde motocross/enduro emot på Gotland, han sadlade också om till MTB för 3 år sedan, kul att fler hittar denna roliga sport!

Nu ska batterierna återigen försöka laddas inför Bockstensturen på lördag, den längsta och avslutande tävlingen i Långloppscupen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar