onsdag 22 augusti 2012

Värmlandsserien

Igårkväll var det dags för den fjärde tävlingen i våran Värmlandsserie här i Värmland. Filipstad stod för arrangemanget på den fina anläggningen Kalhyttan, som nu är riktigt grym året om. Fina skidspår och härlig cykelskog och nu med Konstsnö vid sämre vintrar och med ett fint nybyggt omklädningshus.

Vi skulle köra 4varv på en 3,2km bana, som innehåller endel rötter och backar faktiskt, för dagen var det även regntunga spår, blöt bark blir tungt. Man är alltid nervös på startlinjen, och visste att det skulle kunna bli hårt motstånd av Hallberg, Johansson och Falk. Jag var först in i kurvan, och enligt snacket efteråt så var det bara Hallberg som fick hjul på mig, och han hängde i första varvet, sedan fick jag en lucka på ca 30sek som jag kunde hålla de resterande tre varven in i mål. Så det kändes skönt att få knipa min tredje seger i serien i år.

Big Ninen gick fint med de nya framklingorna också, var ju orolig för att det skulle börja rappa, men det fungerade klockrent igår, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar