lördag 22 september 2012

Merida Cyclocross

Fick min Cyclocross i onsdags

Nu har jag inga större crossambitioner, utan mest för att ha något annat att trampa på ibland. Har aldrig tidigare direkt kört en cykel med bockstyre och smalare hjul än en MTB, så första passet i torsdags var ju spännande och jag var nervös för minsta håla i vägen. Men idag på det första seriösa passet kändes det redan lite invant, och jag for till Marieberg för att reka ut en bana som man kan cykla på. Fick till en 3km lång bana, med gräskurvor, ett sandpart där man gärna springer, lite blöt grus, någon kortare brant backe, lite asfalt, några bra igångdragspartier och ett hopphinder. Hade gärna sett att hopphindret var av dubbeltyp. Men är ändå nöjd med den banan jag fick till idag! Idag var det dock lite väl mycket folk i krokarna då det är någon festival, typ hononugsfestival eller liknande där. Så folk undrade nog vad jag höll på med. Hoppas på mindre folkmassa nästa gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar