lördag 6 oktober 2012

Kumlacross bilder

Som sagt tidigare så var det alltså premiär för mig och cykelcross. Kumla bjöd på kanonväder och riktigt bra  crosstävling! Imorse var det ca 1 minusgrad när man vaknade och det talade ju för en klar och solig dag. Jag, Marie och hennes syster var det som åkte iväg idag. Så Marie fick agera fotograf idag, och ingen langning behövs när det helt enkelt inte är tillåtet. Så Marie hade en ovanligt avkopplande dag om man jämför med långloppen.... Jag startade försiktigt och var bland de sista efter första kurvorna, men hittade sen en plats lite längre fram, runt 17 där jag låg ganska stabilt. Tappade 1placering mot slutet då mina händer verkligen inte pallar detta. Efter första träningspasset på crossen så var inuti högerhand uppskavd, det har läkt ihop till helgen, men nu var det dags för vänster handflata. Så det hämmade mig lite på slutet. Men annars var det ritkigt roligt med cykelcross, och man får en riktigt bra timmes genomkörning! Det härliga är väll att det är dags imorgon igen, får väll köra med compeed i handflatan och hålla o bocken så mycket som möjligt då det känns bäst. 

Först någon bild av superklassen och damer prestige


Träning
startfålla konversation



Darvell i sanden

Maries syster Isabelle som säkert hade tyckt det varit roligt att få langa en flaska, men icke.






Stilstudie i hopphinder






Nu följer lite closeup bilder:










Detta är en trappa som jag verkligen gillar, man har ritkigt bra flyt uppför den:







Cykelcross ska även ha lite vatten och lera!








Marie hann runt på det flesta intressant platser och fick bra bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar