söndag 7 oktober 2012

Kumlacrossen dag 2

Söndag och dags för Kumlacrossen dag 2. Idag var jag ensam i bilen. Kände mig inte så jätte peppad innan start, men efter första kurvan så vart jag lite mer taggad, och det var bara att gasa. Efter gårdagen hade jag ju skavsår i vänster handflata, vilket såklart resulterar i att man håller lösare med vänster hand och då spänner mer i höger hand. Så efter dagens tävling har jag ju såklart fått skavsår i höger hand också... Jag satt för det mesta i bocken då jag kunde avlasta handflatan ganska mycket på det sättet. Min premiärhelg i cykelcross är avklarad, och jag hade planerat att åka dit och få bra träning och inte göra bort mig totalt, jag är nöjd kan jag säga! 18 igår och 13 idag. Jesper Andersson kavlade däcket i startkurvan och fick ta något kort istället, tråkigt.


Meridan fungerade kanon i leran!
Båda mina händer ser ut så här, men det gick med compeed och tejp i massor

Nu väntar en veckas semester i Spanien, ska bli görgött för oss och mina händer också. Kanske blir något uppdaterat där ifrån också.


2 kommentarer:

  1. Sådär ja, bra kört!
    Skavsåren liknar lite dom man kan få på GGN...

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, kom på att på den tiden så tejpade man alltid i förebyggande syfte, så det blir till att ta till sig det till nästa gång:).

    SvaraRadera