söndag 4 november 2012

CX cup Sunne

Idag var det dags för Cx cup i Sunne. I stora drag samma bana som igår, fast bakvänd samt mer uppkörd, så mera lera väntades. Riktigt tungkört och roligt! Det är något visst med att i 4-5 grader klä av sig benvärmare, överdragsjacka och ställa sig på startlinjen för att mata runt på en vattendränkt gräsplan, det är ljuvligt! Så jäkla skoj och riktigt bra träning! Idag kände jag mig betydligt fräschare på uppvärmningen än vad jag gjorde igår. Benen kändes bra. Samma som igår så var starten ett enda frågetecken, men iväg kom vi och sen minns jag inte mer. Jag åkte in på en 20onde plats, klarade mig ifrån att bli varvad och flytet fanns!
Det var ett bra avslut på denna säsong, och när jag satt i bilen hem med en kopp kaffe och hade en bra känsla i kroppen så tänkte man att jag vill åka mer! Men det tänker jag inte göra ändå, nu ska jag ladda och bli sugen på 2013 års mtb säsong istället.

Cykeln är glänsande igen, bilen avspolade, de genomskitiga kläderna *2 är i tvättmaskinen. Det var denna helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar