tisdag 20 november 2012

Långloppscupen 2013

På nätet cirkulerar datum om kommande års Långloppscup, bland annat på Henrik Öijers blogg kan man läsa om följande datum:

Långa Bilingeracet, 11 Maj
Lång Lugnet, 2 Juni
Lida Loop, 9 Juni
Ränneslättsturen, 30 Juni
Mörksuggejakten, 7 Juli
Engelbrektsturen, 28 Juli
Finnmarksturen, 10 Augusti
Bockstensturen, 31 Augusti

Skillnaden från årets cup blir alltså, en helt ny tävling i Långa lugnet, samt att Finnmarksturen byter datum. Jätteroligt med en ny tävling och det är bara positivt, ska bli skoj att få åka till Falun och cykla! Det lite sämre tycker jag är Finnmarksturens nya datum, och i samband med att det är en tävling till i cupen, så känns allt lite för kompakt. Jag hade gärna sett lite mer luft mellan tävlingarna. Men det blir nog kalas får vi hoppas! 

Igårkväll avverkade jag 5st Elghufsintervaller i backe, kändes helt okej, förra veckan körde jag 4 st och utan stavar, igår körde jag med stavar, och det ger lite bättre effekt för armarna och bålen än att bara pumpa luft med armarna. Ikväll fick jag till en 60minutare på monarken, och det var svettigt värre... Kan nog bero på att det inte kyler så bra med 7-8 grader utanför, spelar liksom ingen roll om man har fönstret öppet då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar