söndag 20 januari 2013

Säfsen dag 2

Idag bjöds det på en strålande dag för längdskidor i Säfsen. Jag och Marie var ute bland de första efter spårmaskinen och spåren var helt okej, lite bristfälliga på sina ställen men helt okej. Skulle faktiskt inte rekommendera någon att ta fin skidorna som det varit i helgen, trots deras 4 av 5 på betyget. Kan ju bara vara jag som är kräsen och rädd om materialet kanske :). Sol och lagom kallt med ca 5 minus var perfekt. Jag skrapade ihop ett halvt vasalopp exakt på metern, 45.00 Km och strax över 3 timmar. Det är en standard fart jag verkar ha. Lyckades krampa i vänster triceps under några avslutande kilometer också, det släppte inför de allra sista kilometerna. En bra helg för mig med 5 timmars skidåkning totalt, mer än jag trodde inför helgen. Hemfärden blev lite närmre också än gårdagens resa dit, vi körde rätt med en gång idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar