lördag 16 mars 2013

5 timmar

Nu är det slutet i femmilen i Holmenkollen. Jag har idag kört en 5timmar. Åkte iväg med Anders som hade planer för 4timmar. Vi körde lite blandat, stigar (väldigt skakiga ofta hästspår), grusväg, lite lite asfalt, is, och snö. Vi fick med det mesta idag. När vi nere i Baggerud stötte på djup hård snö som inte riktigt var vad vi ville cykla i så gick vi 50 meter åt kusten och så var vi ute på Vänern och fast is som underlag. Vi är inga ismänniskor som vet hur långt ut man kan ta sig. Så vi höll oss till kanten och sträckan vi avverkade var nog bara ett par hundra meter innan vi hittade bättre på fast land igen. En riktigt fin dag med -5 vid start, sedan lite mulet med växlande sol och stigande temperatur till runt 0an. En bra vintercyklingsdag!
Jag på vänern.
Våran rutt idag.

Nu efter lunchen har jag varit sedvanligt distanstrött, sover gör jag ju aldrig efter pass, men man mår gott i soffan, har även pillat lite på min  brorsons födelsedagspresent. Jag tror han kommer bli så nöjd och glad över denna!
En väldigt fin Merida Dino 16"
Önskar själv att man hade börjat cykla i de åren på riktigt, inte vid 23 års ålder som jag köpte min första mountainbike vid. Då hade man kanske haft lite bättre teknik dessa dagar och inte behöva nöta det så rikligt :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar