måndag 4 mars 2013

Meridaläger

I helgen har vi haft träff med de olika Merida teamen. Det har varit lite blandat med cyklister från Merida Grasroot, Merida Team Sverige samt Team Kalas Merida. 

Färdigpackad på fredagen och beredd att åka mot Göteborg
 Vi träffades i fredagskväll i Göteborg där vi huserat i en klubbstuga. När jag kom ner på kvällen, så fick man hälsa på alla och så var det lite utdelning av kläder inför säsongen. Fick riktigt snygga teamkläder med en matchande grön/svart hjälm!
Så här kommer jag cykla runt i år!
 Under lördagen så var det uppstigning och frukost vid kl 08, Petter hade frukosten klar när vi vaknade så det var bara att sätta sig till bords. Vi var ute på vårat första pass kl 9:30 och planen var att slira runt i 3h. Det bjöds på isiga och halkiga skogsstigar. Bitvis riktigt halkigt och bitvis fin stigcykling! Vi tog det lugnt och fint. Tillbaka vid klubbstugan så åt vi lunch och därefter kom Dennis från Team Bliz Cyclesport och hade en kort och intressant föreläsning om hur arbetet i deras team ser ut! Intressant!

Dennis från Team Bliz Cyclesport
På eftermiddagen körde vi dagens andra pass, ett intensivare pass på en kort bana som de hade i närheten. Den var både lerig och isig på sina ställen. Riktigt rolig och intensiv körning där vi körde 3 varv *3. Skönt att få köra lite XC och riktigt motiverande.

Tillbaka från andra passet så hade vi Jonathan från Merida Norge som så snällt tog hand om cykeltvätt och den fina  cykeltetrisen med att stapla Merida cyklar!
På kvällen åt vi middag och hade lite slappande innan vi körde cykelvård, och VM i att prata med marshmallows i munnen. Felix blev regerande mästare i denna gren.

Några passade även på att tävla i att byta slang vid punktering. Vinnare blev Ted som inte syns på bilden.
Söndagen hade ett liknande upplägg, lite tidigare start på dagen för att hinna få i sig frukosten till Vasaloppstarten. Vi ville även hinna ut och hem igen innan målgången för vasaloppet. Vi lyckades med detta även trots att jag virrade bort mig själv ifrån gruppen. Vid ett ställe i skogen så stack några i gruppen före och pumpen och August skulle skulle göra någon justering, så jag tänkte att jag drar vidare och ifatt gruppen framför. Vid en korsning fick jag för mig att de åkte en väg som de tydligen inte åkte, så ganska snabbt vände jag för att möta de två jag lämnat bakom mig, men även dem missade jag då och då blev man ju lite osäker på vilken väg alla egentligen tagit.... Så jag började åka mot den andra vägen men tyckte inte jag såg några spår i marken, så då åkte jag tillbaka och sen gav jag upp och bara försökte ta mig hem till stugan. När jag träffat på ett snällt par som började visa vägen på sin smartphone så dök helt plötsligt ett grönssvart Meridagäng upp och dagen var räddad:). Så då åkte vi gemensamt hem på asfalt och solen sken! Vi kom hem och såg Aukland ta hem segern i Vasaloppet.

På eftermiddagen höll Darvell i teknikträning som Mölndals ungdomar var inbjudna på. Så det blev ett lugnt pass med olika situationer som kan uppstå under en cykeltur och därefter avrundade vi lägret med en stafett!

Detta var mitt första läger, och jag har haft riktigt roligt. Har varit kul att träffa alla trevliga Meridamänniskor och jag har lyckats suga till mig endel matnyttigt under helgen! Detta var en grym motivationshöjare och nu tar vi sikte mot Säsongen 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar