lördag 9 mars 2013

(Sol)odistans

Såhär såg dagens distans ut:



Det var kallt med ca -5 och nordanvind. Klart och sol gjorde det lite lurigt idag, då det ibland blir varmt och sen ruskigt kallt när det blir skugga och blåst. Men jag körde mina 4 timmar som planerat med lite handskak för att tina upp händerna, fötterna ignorerade jag. Allt som allt så var det en fin dag, ren, bar och torr asfalt utan dubbdäck. När jag kom hem kände jag mig slut på ett sätt som jag inte känt på länge, det var också ganska skönt. Knappt så jag klarade av att ta mig till affären nu på eftermiddagen för att köpa de sista semlorna för säsongen till eftermiddagskaffet. Mosiga ben.

Nu har jag snart skiftat om till dubbdäcken igen eftersom vintern tyvärr verkar stå sig någon/några veckor till med lite dagsmeja bara. Så imorgon blir det nog ett kortare pass i skogen med dubb.

1 kommentar: