onsdag 20 mars 2013

Vårdagjämning

Idag är det vårdagjämning, och oj vad det känns helt fel. -4 och blåst med snöbyar är inte direkt vår för mig. Men det är nog på G.

Igår fick jag ett paket med en ny pulsklocka från polar en RCX 5 Bike med Gps sensor. Ska bli grymt roligt att få testa denna! Jag har ikväll kört ett monarkpass 4*4 med nya klockan, samt den gamla. Jag hade inte riktigt hunnit sätta mig in i att förinställa intervaller osv, så jag körde med den andra klockan separat bredvid som räknade tiden samtidigt som jag tryckte "lap" på den nya klockan. Lite jobbigt att försöka tänka på det samtidigt som svetten rinner efter 3:40 in i intervallen.. Men det fungerade det med. Nu har jag gjort några förinställda pass som jag förhoppningsvis kan köra med nästa gång.
Polar RCX 5

Så ungefär så här kommer mina pulsbilder se ut i framtiden istället för de ni har varit vana vid.


Jag skrev ju endel tidigare om vasaloppshets osv. Jag kan ju meddela att jag fick en plats, Marie var på alerten och anmälde mig strax efter 08 i söndags medan jag var nere i tvättstugan! Så idag har jag fått ett bekräftelsemail om att jag kan betala in för att få behålla min plats. Så det bör jag inte glömma bort.
Hets var det ju också eftersom det tog endast 10 min att fylla de där 15800 platserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar