lördag 16 mars 2013

Vasaloppshets

Imorgon kl 08 öppnar anmälan till Vasaloppet 2014. Jag är verkligen i valet och kvalet om jag ska köra det eller Öppet spår nästa år. Jag har nästan bestämt mig för vasaloppet men ska sova på saken innan anmälan öppnar imorgon. Förra året tog det 11 dagar att fylla alla platser, i år tror jag det är över efter max ett dygn, så det är imorgon det gäller.

Som jag tänker så vill jag köra vasaloppet om jag får starta hyfffsat långt fram, som det är nu så kvalar jag in till startled 4. Så det är nog en okej plats, det är det jag tänker mig som längst bak för att det ska vara aktuellt iaf. Jag vill också avsluta skidsäsongen så snabbt som möjligt för att ta mer fokus på cykeln inför en ny cykelsäsong. Då är öppet spår bättre än vasaloppet som går en vecka tidigare. Men åker jag inte vasaloppet 2014 och blir sugen 2015 istället så är ju allt då flyttat en vecka längre fram pga skidvm i Falun. Så vad vill jag ha sagt, jag tror jag anmäler mig till vasaloppet imorgon. Tror jag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar