söndag 14 april 2013

Slask

Kom hem från Tyskland igårkväll, strax innan 22. Ett litet inlägg om det kommer vid ett annat tillfälle. Idag stack jag ut på en knapp 3h runda. Hade försökt tänkt köra lite längre och långsammare, men med snöfallet som kommit medan jag varit borta, samt regnet samt plusgraderna så var underlaget som jag misstänkte slask och upplagt för misär. Så jag tänkte om och körde kortare och snabbare, vilket var skönt då jag mot slutet var riktigt blöt och frusen. Nu får väll våren ändå ta och anlända på riktigt. Prognosen inför dagens pass har ju varit strålande. Det skulle inte ha kommit snö, och det skulle ha varit varmare. Jag hade ju tänkt att medan jag var iväg i Tyskland så skulle det ha blivit fint här hemma. Men det verkar vara förskjutet någon dag. Imorgon väntas regn och åter regn.....

Minnet blev fullt i klockan, så jag avslutade inte passet i Björneborg, utan jag cyklade hela vägen hem.

Nu är jag och Marie klara för kvällen och veckan. Frukostbären är kokade enligt den nya standarden, ägg kokat. Matlådor inför början av veckan finns, nu ska vi sätta oss och se mästarnas mästare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar